10.06.2009

Davud un Yildizi

10.06.2009
yok bi noktadan sonra durdum, dünya tarihinde ünlü yahudileri arama cabam beni sadece sasirtmakla kalmadi, beynimde kopan firtinalar acaba hangi catilari ucuracak...,?gibi onlarca soruyu da yine cökeldikleri yerden yüzeye savurdu
.
.
önce foto
yer Krakau/polonya
artik cemaatsiz kalmis bir sinagog...
avrupanin ortasi ve israil topraklarindan getirdiklari tanrilari ve davudun yildizi ile bir halk... milyonlarcasi toplama kamplarinda en vahsi iskencelerle katledilmis... Auschwitz i görürseniz unutamayacaginiz kesindir! Oradayken yemek yiyememistim.. ben sadece fotografi yayinlayip altina terkedilmislikle ilgili birseyler yazacaktim..
sonra blogun ortagi nemelazimin bildigi benim de onun sayesinde kesfettigim Oliver stone, Stanley kubric, Sydney Pollack in yahudi olduklarini ögrendim kisa arastirmamda ve hatta baba sinemaci Eisenstein da yahudi, Woody Allen, Spielberg gibi, Robert de Niro, Kirk Douglas, S.Freud, E. Fromm, K.Marx; ünlü felsefeci Spinoza, F. Kafka, Kristof Kolomb; A.Einstein, A. Asimov; Borges...
sayamadim
Bence Hitlerin Ari irk gerizekaliligi ile ilk yok etmeye calistigi yahudiler, varliklari ile bu teorinin tersini kanitladiklari icin de cok aci cektiler emperyalist savasta
ben Misir, Babil terkedilmis sinagog falan yazacaktim
ama
hersey farklilasti

0 pekbilazım laf atılmış olabilir:

Yorum Gönder

dındın ediyor

 
PEKBILAZIM © 2009. Her hakkı saklı değildir, ne de olsa "özgün olabilmek" paha biçilmez bir değerdir :)